meta

До психолога звертаються люди, які бажають підвищити якість свого життя, вирішити які-небудь проблеми або конфлікти, а також, щоб краще розуміти  себе, свої взаємини з іншими людьми. Вийти з кризи, знайти внутрішні ресурси, вирішити проблеми і поліпшити якість свого життя можна і самому, або за допомогою близьких. Однак часто буває так, що наша свідомість не бажає усвідомлювати справжні причини наших конфліктів, невдач або криз, йому зручніше бачити ці причини в більш втішному для нашого самолюбства вигляді. Це називається механізмами психологічного захисту, які різною мірою присутні в кожному з нас. Вони виконують важливі функції: захищають нашу самооцінку, пом'якшують втрати або невдачі…Людина сама не завжди може, в силу дії цих механізмів, не тільки вирішити, але навіть усвідомити справжні причини більшості своїх проблем і конфліктів.

Разом з психологом можна знаходити шляхи вирішення конфліктів, подолання стресів, тривог, формувати позитивне мислення, самоповагу, толерантність, особистісно розвиватись, рости та ставати лідерами.

 Мета діяльності:

 Головна мета діяльності в новому 2015-2016 навчальному році –сприяння виконанню освітніх і виховних завдань навчального закладу. Створення умов для саморозвитку та самовиховання учнів, надання допомоги та захисту психологічного здоров’я учнів із числа вимушених внутрішніх мігрантів, адаптації учнів, дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування до вимог соціального середовища і створення умов для їх сприятливого розвитку. Сприяння взаємодії  усіх учасників навчально-виховного процесу.

Завдання діяльності:

  1. Сприяння повноцінному особистісному й інтелектуальному розвитку учнів, створення умов для формування в них мотивації до саморозвитку, самовихованняя.
  2. Робота з дітьми, які постраждали внаслідок військових дій на Сході України та мають певний травматичний досвід, регулювання здорового соціально-психологічного клімату у педагогічному та учнівських колективах та забезпечення психологічного супроводу дітей, а також їх батьків у зв`язку з вимушеною міграцією, надання необхідної психокорекційної допомоги протягом навчального року.
  3. Здійснення якісного психологічного супроводу навчально-виховного процесу, учнів соціально не захищених категорій, дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування.
  4. Забезпечення якісного психологічного супроводу процесу навчання учнів, які відстають у навчанні, а також розвиток здібностей обдарованих дітей.
  5. Переконання учнів в доцільності дотримання соціально значимих норм та правил поведінки, ведення здорового способу життя, сприяння профілактики негативних явищ в учнівському середовищі, в умовах впровадження нових Державних освітніх стандартів через проведення розвивальних занять, тренінгів, виховних годин.
  6. Забезпечення індивідуального підходу до кожного учасника навчально-виховного процесу на основі його психолого-педагогічного вивчення.
  7. Надання психологічних рекомендацій (консультацій, порад) учням, батькам, педагогам, майстрам в/н з питань навчально-виховного процесу.
  8. Координація діяльності всіх фахівців центру з підвищення успішності та психологічної адаптації учнів.
  9. Формування в учнів мотивації і пізнавальних інтересів до освіти.
  10. Участь у створенні соціально-педагогічних умов для реалізації національно-патріотичного виховання.

Пріоритетний напрямок роботи

 Пріоритетним напрямком роботи є профілактика та просвіта. Ця робота є цілою системою запобіжних заходів, зв'язаних з усуненням зовнішніх причин, факторів і умов, що викликають ті чи інші недоліки в розвитку дітей. Основними формами психопрофілактичної роботи є: лекції, бесіди, семінари, тренінгові заняття, індивідуальне та групове консультування, анкетування, випуск інформаційно-психологічних бюлетенів для молоді тощо. Соціальна профілактика має на меті зусилля, спрямовані на превенцію соціальних проблем чи життєвих криз учнів, окремих груп або попередження ускладнення вже наявних проблем. Це комплекс економічних, політичних, правових, медичних, психолого-педагогічних заходів, спрямованих на попередження, обмеження, локалізацію негативних явищ у соціальному середовищі. Профілактика ґрунтується на своєчасному виявленні та виправленні негативних інформаційних, педагогічних, психологічних, організаційних факторів, що зумовлюють відхилення в психологічному та соціальному розвитку учнів, в їхній поведінці, стані здоров'я, а також в організації життєдіяльності та дозвілля. Профілактика і своєчасна психологічна просвіта допомагають сформувати позитивний психологічний фон, сприяють інтелектуальному розвитку, особистісному зростанню, комунікативності, емпатії, впевненості у собі, самовдосконаленню, самореалізації та попереджують можливі ускладнення у житті чи поведінці певного контингенту, який є основним об`єктом діяльності психологічної служби.

З вересня 2015 року у Бердянському Центрі Професійно Технічної Освіти працює психологічна служба. За цей час у Центрі крім індивідуальної роботи з учнями проходили виховні години, заходи та тренінги.  Проведення тренінгів «Лідерська обдарованість», «Візьми майбутнє у свої руки», заняття з арт-терапії «Колаж бажань» були спрямовані на мотивацію учнів до пізнавальних інтересів, освіти, самовираження, самореалізації. Проведено кінолекторій на тему: «Комп`ютер друг чи ворог?», виховну годину «Комп`ютерна залежність» направлені на профілактику комп`ютерної залежності, формування уявлень про позитивний та негативний вплив комп’ютера на життя людини та ризики у мережі Інтернет, правил поведінки у віртуальному просторі. Сприяння профілактиці та запобіганню формування в учнів негативних звичок, рис характеру, проявів асоціальної поведінки. Проведено тиждень толерантності «Усі ми різні, але всі рівні» (було підготовлено та проведено відкриту виховну годину у актовій залі, підготовлено, організовано виступи агітбригади «Толерантність врятує світ», тренінг «Не оцінюй людей, а цінуй»). Проведено годину психолога «Профілактика насилля в учнівському колективі, що таке буллінг?». Просвіта та агітація до здорового способу життя учнівської молоді. Проведено годину психолога «Знати, діяти, жити (ВІЛ/СНІД)», кінолекторій «ВІЛ/СНІД», година психолога «Боротьба з шкідливими звичками, паління, алкоголь, наркотики», тренінг «Засоби ефективної відмови (Скажемо наркотикам НІ)». Забезпечення психологічного супроводу реалізації змiсту  i форм нацiонально-патрiотичного виховання. Прийнято участь у проведенні зустрічі з учасником бойових дій у зоні АТО Шараєм Сергієм Івановичем (81 аеромобільна бригада, 2 десантно-штурмова рота). Прийнято участь разом з учнями  у акції «Подаруй прапор українському солдату». На тренінгах «Конфлікт», «Стилі вирішення конфліктів» було розкрито поняття конфлікт, ознайомлено зі структурою та надано дієві поради вирішення сімейних, соціальних, ділових конфліктів. Виховна година «Цінність життя» надала змогу замислитися учням над своїм майбутнім, над здоров`ям, відносинами з рідними та близькими і зрозуміти, що в кожного свій життєвий шлях, що він сам собі обирає його: треба цінувати своє життя, поважати життя інших. Цінність людського життя є найвищою суспільною цінністю.

 

 


Поділитися в соціальних мережах

Додати коментар

Правила додавання коментарів


Security code
Refresh

Корисні посилання