header more light

Новини

Новини

Травневе засідання методичної комісії класних керівників

Дія – головний ключ до успіху

П.Пікассо

Чи важливо вміти в житті досягати успіху? Таке питання було поставлено перед педагогами на засіданні методичної комісії класних керівників і розглянуто в темі «Позитивні емоції як найважливіший стимул у навчанні».

Створити ситуації успіху – це поєднати умови, які забезпечують результат цієї ситуації. Це те, що може організувати педагог для успішного навчання учня і досягнення ним радості.

Як відомо, успішність у навчанні підвищує впевненість майбутнього фахівця у своїй професійній компетентності, стимулює до самовдосконалення та робить молоду людину активною й конкурентоспроможною на ринку праці. 

Тому створення ситуацій успіху є важливою рушійною силою формування особистості. Успіх сприяє вивільненню внутрішніх сил здобувача освіти, що породжує енергію для подолання труднощів і бажання навчатися.

Для досягнення ситуацій успіху в процесі фахової підготовки здобувачів освіти, викладачі, майстри і класні керівники повинні мати позитивну настанову на професійну діяльність, володіти вмінням слухати та емоційно впливати на здобувача освіти, при цьому бути тактовним, толерантним.

Так,  В. Сухомлинський стверджував, що «методи, які застосовуються у навчальній діяльності, мають викликати в дитини інтерес до пізнання навколишнього світу, а навчальний заклад повинен стати школою радощів: радощів пізнання, радощів творчості, радощів спілкування».

На засіданні було запропоновано приєднатися до освітньої програми позитивного розвитку “Соціальні та емоційні компетентності ХХІ століття”, з метою опанувати компетентності, що формуються на основі соціально-емоційного навчання. Програма об’єднує педагогів, батьків і громадськість із метою допомогти учням розвинути життєві компетенції та громадянські якості в безпечному, турботливому і стабільному середовищі.

Які прийоми створення ситуації успіху можна використовувати у своїй роботі?

  • Мислити позитивно
  • Дертися на одну вершину або бігти в одному напрямку
  • Бути вдячним
  • Не метушитися
  • Мислити креативно (метод Уолта Діснея)
  • Використовувати всі можливості.

Більш детально і професійно розкрила питання створення ситуації успіху практичний психолог Семків Лілія Іванівна. Вона зазначила, що найкращим методом підвищення емоційного фону занять є застосування у викладацькій практиці гуманістичної психології навчання, яка припускає перебудову навчання за такими напрямами: створення психологічного клімату довіри між викладачами та учнями, забезпечення співробітництва у прийнятті рішень між усіма учасниками навчального процесу; актуалізація мотиваційних ресурсів навчання; розвиток у викладачів особливих індивідуальних настанов. До того ж викладач повинен вміти використовувати прийоми формування позитивних емоцій (створення творчої обстановки на заняттях; порівняння; зміна інтонації; використання міміки та жестів; піднесеність настрою; схвалення дій учнів; створення атмосфери розкутості, доброзичливості тощо). Всі ці рекомендації стосуються також і класних керівників, які є одночасно і викладачами.

Завдання педагога — допомогти особистості зрости в успіху, дати відчути радість від здолання труднощів, переконати, що задарма в житті нічого не дається, скрізь необхідно докласти зусиль. І успіх буде еквівалентним витраченим зусиллям.

Завдяки вірі у власні сили, наполегливості, працелюбності, прагненню до результату багато хто досяг успіху. І аби кожному з нас частіше відчувати радість успіху, давайте зараз таким чином матеріалізуємо результати нашої роботи. Хто бажає озвучити свої правила успіху в житті? Кожен з присутніх висловив думку про те, що допомагає йому долати перешкоди і досягати своєї мети.

Отже, успіх - значні досягнення в роботі, позитивні наслідки, а також громадське визнання досягнень.

Голова МК класних керівників: Катаєва О.П.

Друк


Поділитися в соціальних мережах

Бережіть себе! Залишайтесь дома!

 

Друк


Поділитися в соціальних мережах

Вступна кампанія у профтехи 2020 від МОН

 

Друк


Поділитися в соціальних мережах

Корисні посилання